Lars Augsburg

Lars Augsburg

Coach og stresscoach

Indholdsfortegnelse:
    Add a header to begin generating the table of contents

    PYT og NEJ værktøjer til Stresshåndtering

    Mand med hånden fremme som stop, lær at sige nej og slip for stress

    “PYT og NEJ: Kraftfulde Værktøjer til Stresshåndtering”

    I en verden, der er præget af travlhed og stress, er det vigtigt at finde effektive måder at håndtere vores mentale og følelsesmæssige velbefindende på. To simple, men utroligt kraftfulde redskaber, der kan hjælpe os med at tackle stress, er at sige “PYT” og “NEJ”. Vi skal se på betydningen af disse ord og lære, hvordan vi kan implementere dem i vores daglige liv, når vi føler os overvældede.

    PYT og NEJ

    PYT – Et magisk ord. PYT er et dansk ord, der betyder “lad være med at bekymre dig” eller “det er okay”. Når vi siger PYT, sender vi en besked til vores sind om at lade bekymringer og negative tanker gå og i stedet fokusere på det positive og konstruktive. Ved at omfavne dette ord kan vi skabe en mental forandring, der tillader os at håndtere stress mere effektivt.

     NEJ – Sæt grænser. NEJ er et simpelt ord, men det er utroligt kraftfuldt, når det kommer til at skabe balance i vores liv og mindske stressniveauet. Ved at sige NEJ kan vi sætte sunde grænser og beskytte vores tid, energi og mentale velbefindende. Det er vigtigt at lære at sige NEJ til ting, der ikke tjener os eller vores mål, og i stedet prioritere vores egen trivsel.

    Sådan siger man PYT og NEJ, når man er stresset. Øv dig i mindfulness. En af de bedste måder at træne sig selv i at sige PYT og NEJ er gennem mindfulness-praksis. Ved at være opmærksom på vores tanker, følelser og reaktioner kan vi opdage, hvornår vi bliver overvældede og begynde at implementere disse ord som en del af vores selvpleje. Mindfulness giver os også mulighed for at tage et skridt tilbage og vurdere, om vi virkelig har brug for at sige JA til alle de ting, der bliver bedt om af os.

    Prioriter selvpleje. For at sige PYT og NEJ, når vi er stressede, er det vigtigt at prioritere vores egen selvpleje. Vi skal lære at give os selv tilladelse til at tage tid til hvile, afslapning og genopladning. Dette kan omfatte at sige PYT til perfektionisme og acceptere, at vi ikke altid kan gøre alt. Når vi tager os af vores egne behov, bliver vi bedre i stand til at håndtere stress og sige NEJ til ting, der overbelaster os.

    Øv dig i at sætte grænser. At sige NEJ kræver mod og øvelse, det er noget der skal læres kontakt mig for mere info.

    Lars Augsburg Coach.

     

    Share:

    Facebook
    Twitter

    Related Posts

    adult, annoyed, blur-1850268.jpg

    Bekymrede

    Hvorfor bekymrede eller usikre personer får stress. Bekymring og usikkerhed kan føre til stress på flere måder. Tankemylder kommer til bekymrede personer som ofte har

    stresset mand i jakkesæt coach københavn coaching til dig

    Perfektionister

    Det er almindeligt, at perfektionister oplever mere stress. Perfektionister har en tendens til at stræbe efter eller forvente fejlfrihed og høj standard i deres præstationer.

    Stress

    Stress Stress er kroppens respons på situationer, der opfattes som udfordrende eller truende. Det kan være både fysiske og psykiske faktorer, der udløser stress. Ydre